God afslutning for Præstø Skakklub ved DM

Præstø skakklubs afslutning på DM blev næsten lige så god som starten. Men hold på hat og briller for et 7. og sidste parti, som Morten F. Jensen mestrede at levere. Det var så nervepirrende, at hans egen bror forlod kommentator chatten. Men Morten tog hele pointet. Billedet er dog fra en tidligere runde.

Johannes Jensen var oppe imod en meget turneringsaktiv voksen dame fra Vestjylland. Johannes havde klædt sig ud i en skræmmende heldragt, så han fremstod som skelet. Men hans spil var så bundsolidt, at det – med eller uden kostume – ville have ført frem til den opnåede remis, der var så overlegen, at den må kaldes en sejr, når man er så undertippet.

Bo Munksgaard var oppe mod naboklubbens Mathias Bogø. Den unge sydsjællender har spillet et rigtig godt DM. Men efter et langt og langt hen ad vejen lige parti nappede Bo hele pointet. De afsluttede så sent, at de vist nærmest var med til at lukke og slukke DM i Skak 2017.

Dette indlæg blev udgivet i EMT, Nyheder. Bogmærk permalinket.