Præstø Skakklub ved DM 2017 (2)

Efter en dyster langfredag, hvor der kun blev scoret ½ point af Præstø Skakklubs tremands-trup, var der lagt op til en spændende lørdag. Johannes skulle spille mod den jævnaldrende, men meget turneringsvante John fra Silkeborg. Dette parti var dog ret hurtigt overstået med sejr til John; men de havde begge de store smil fremme, da de lidt senere blev interviewet sammen til et indslag, der blev sendt i aftenens nyhedsudsendelse på TV2 Nordjylland.
Bo Munksgaard spillede sig tilbage i top 3 med en sikker sejr, der vist ikke på noget tidspunkt var i alvorlig fare. Morten F. Jensen lagde fra land med e4, opsøgte vist derefter en frisk brise, som udviklede sig til en lidt farlig søgang. I slutspillet syntes jeg, at Mortens stilling så ret godt ud; men han valgte alligevel den sikreste udvej, at tage remis. Dermed ligger Morten F. Jensen også på en 3. plads i sin gruppe i G7.
Bo Munksgaard (arkivfoto)  Bo har sendt nedenstående billeder fra DM. Alle spillerne sidder i et stort auditorium, landsholdsklassen ved de 5 borde på scenen. Deres partier vises på skærmen. De øvrige spillere sidder ved bordene på gulvet eller på etagerne.

Dette indlæg blev udgivet i Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.