Gøngeturneringen 2017 – status efter 3. af i alt 5 runder

I mestergruppen er alle partier spillet. Her kan der være et come back på vej til Finn Andersen, der har taget føringen med 2½ point foran Hanus Brekka og Morten F. Jensen, som hver har 2 point.
I basis 1 ligger Morten Madsen på førstepladsen med max. score; men udfaldet af et udsat parti kan betyde, at hans favoritværdighed bliver udfordret af en ung spiller fra Vordingborg Skakklub.
I basis 2 har Bjarne Pedersen heller ikke overraskende førertrøjen på med max. point
Juniorspillerne fra Præstø Skakklub i basis 1 og basis 2 er kommet på en svær opgave, hvor det ikke vil være fair at forvente store resultater fra dem her og nu. Men de fortjener stor ros for at tage imod udfordringen.
I basis 3 har Knud Jacobsen fra Faxe Skakklub taget føringen med max. point. Denne helt unge spillers placering må vist være turneringens mest overraskende. Med et udsat parti og pointfordelingen i denne gruppe er det nærmest alle, der kan peges på som en mulig vinder.
I basis 4 trak endnu en juniorspiller, Johannes Jensen det længste strå i topopgøret i 3. runde og fører nu ikke helt overraskende gruppen med max. point.
I 3. runde var det ligesom i 1. runde kun i de 2 ud af i alt 15 partier, der blev indgået forlig om remis.

Dette indlæg blev udgivet i Gøngeturneringen EMT. Bogmærk permalinket.