Slaget om Gøngeplaceringerne 2017 er slut

Der var spænding i mestergruppen helt op til 5. og sidste runde om, hvem der ville erobre titlen som Gøngemester 2017. Der var 3 mulige vindere. Det blev Finn Holmsø (Andersen) (i midten), der vandt titlen, mens Hanus Brekka (tv) og Morten F. Jensen (th) delte andenpladsen.

I basis 1 var der også stor spænding om det endelige resultat; men da Morten Madsen (tv) måtte nøjes med ½ point i 5. runde, måtte han dele førstepladsen med Peder Lehman Larsen.

I basis 2 havde Bjarne Pedersen (th) på forhånd sikret sig førstepladsen; men målet om at komme op på 5 point af 5 mulige blev også nået.

Basis 3 var gruppen med flest gæster fra andre klubber. Selv om den unge Knud Jacobsen fra Faxe tabte i 5. runde til Mathias Bogø fra Vordingborg indtog han alligevel førstepladsen i gruppen.

I basis 4 opnåede Johannes F Jensen også det flotte resultat, 5 point af 5 mulige og indtog dermed en suveræn førsteplads med hele 2 point ned til de nærmeste forfølgere.

Den opmærksomme læser vil se, at sidste runde i den 17. Gøngeturnering i høj grad var de sorte brikkers aften.

Dette indlæg blev udgivet i EMT, Gøngeturneringen EMT, Nyheder. Bogmærk permalinket.