Morten Madsen vandt Østsjællandsmesterskab 2013

Østsjællandsmesterskabet blev i år afviklet for 11.gang i godt samarbejde mellem Faxe Skakklub og os, og turneringen er helt sikkert kommet for at blive: det er hyggeligt at møde vennerne fra Faxe Skakklub lige inden sæsonen for alvor går i gang, og så er turneringen en god mulighed for en del spillere til at komme i gang igen efter sommerpausen. Turneringen blev derfor også i år en gedigen succes, idet der var hele 19 spillere (hvis jeg altså husker rigtigt) der deltog på de tre spilleaftener.

I år var det to aftener i Præstø og én i Faxe, og efter 9 hurtigskakpartier med 30 min. betænkningstid var det to spillere der solidt havde sat sig på 1.pladsen: Lars Christensen fra Faxe og Morten Madsen fra Præstø havde begge opnået 7½ point, og jf. reglementet skal titlen og præmiefordelingen så afgøres ved korrektionsberegning-men de to herrer ville det altså anderledes: de blev enige om at afgøre sagen ved lynomkamp, og så matte de to formænd Svend-Erik og Morten, som samtidig er turneringsleder her, altså  bøje sig ! Det første parti endte remis, det andet endte med samme resultat, og så måtte det tredje parti altså afgøre finalen: Morten trak de hvide og måtte så vinde partiet med 1 minut mere på uret – det gjorde han så overbevisende, og han kan herefter fortjent tilføje “Østsjællandsmester 2013” til CV’et ! Søren Sørensen fra Faxe samt Morten F. Jensen og Thomas Wesche, begge fra Præstø, endte alle sammen på 6 pt. og dermed 3.paldsen, og her afgjorde korrektionsberegningen at Søren vandt 3.præmien foran Morten og Thomas. Som det kan ses på billederne kunne de tre vindere glæde sig over en god dråbe rødvin – tillykke & velbekomme !

Tak for i år + på gensyn i 2014.

Dette indlæg blev udgivet i Klubliv. Bogmærk permalinket.