Godt gået hr. klubmester !

Forrige mandag stod der “Simultan:klubmesteren mod medlemmer” på programmet. Et arrangement, der vel har eksisteret i 4-5 år, og som denne gang bød på to helt ekstraordinære ting: for det første var der med imponerende 18 spillere rekordmange deltagere, og for det andet lavede klubmester Morten F. Jensen godt og grundigt om på traditionen – mere herom senere ! Det glædelige var at der var 2 nye ansigter samt 1 velset gæstespiller med: Lis Dam mistede en officer tidligt i partiet og måtte lægge kongen ned efter 3 timers spil, mens Kim Pedersen spillede et helt korrekt parti og fik en fortjent remis ca. 1 time senere. Og Næstveds formand Bo Munksgaard fik en velfortjent (pølse)remis efter knap 2 timers spil…vi kom planmæssigt i gang lidt efter kl.19.30, traditionen tro var 1.holdet mødt talstærkt op, og så har klubmesteren det altså svært: Finn, Erik, Uffe og Bjarne vandt således deres kampe, Thomas fik en halv og Madsen måtte ned = 4½:1½ blev resultatet i dette opgør ! Men så ryddede Morten altså også bordene efterfølgende, han spillede imponerende flot, det store antal partier taget i betragtning, og lavede ikke ret mange fejl undervejs. Peter O. og Frede sluttede næsten samtidig, Justin måtte afbryde partiet fordi klokken var blevet mange (det var godt du var med, Justin !), og så blev det Mikes og Marks tur, hvorefter Anders B. hev en flot og fra ham længe reklameret remis i land. Tilbage sad der Jan Gregor, Knud Eriksen, Thomas W. og Knud Hansen, og da der endelig var lidt bedre tid og tingene gik lidt stærkere, var 3 af disse herrer pludselig presset, og klubmesteren sluttede meget flot af – mod Knud H. endda med en flot matkombination ! Slutresultatet blev altså 12:6 i klubmesterens favør, og dette var således første gang at en klubmester kunne vinde denne store udfordring mod klubbens medlemmer ! Imponerende flot gået af Morten at holde styr på alle disse stillinger over en spilletid på lidt over 5 timer, og tillykke herfra med den meget flotte præstation ! Enkeltresultaterne kan ses nedenunder, og Jan Gregor tog nogle meget flotte billeder, som er kommet frem på Facebook & måske også gør det her på siden !? Det var endnu et flot og interessant arrangement i klubben, og eneste manko herfra er, at jeg altså først kom i seng kl.1.15 – men det er der jo lidt svært at gøre noget ved når der er så mange glade deltagere:-) !

1) Peter O.-MFJ 0:1, 2) Frede Rasmussen-MFJ 0:1, 3) MFJ-Thomas Wesche ½, 4) Knud Eriksen-MFJ 0:1, 5) MFJ-Lis Dam 1:0, 6) Anders Brygger-MFJ ½, 7) MFJ-Jan Gregor 1:0, 8) Justin-MFJ 0:1, 9) MFJ-Mike Bahnsen 1:0, 10) Bjarne Petersen-MFJ 1:0, 11) MFJ-Bo Munksgaard ½, 12) Uffe Christensen-MFJ 1:0, 13) MFJ-Mark Christensen 1:0, 14) Kim Pedersen-MFJ ½, 15) MFJ-Morten Madsen 1:0, 16) Erik O. Hansen-MFJ 1:0, 17) MFJ-Finn Andersen 0:1, 18) Knud Hansen-MFJ 0:1.

Dette indlæg blev udgivet i Klubliv. Bogmærk permalinket.