Endelig beretning fra Præstø Åben EMT

Glædeligt at der ved turneringsstart var flere nye ansigter, såvel som deltagere ”udefra”. Undervejs i turneringen blev der også optaget nye ansigter i turneringen. Af ovennævnte er der flere som ikke tidligere har deltaget i EMT, og som samtidig også er til den lidt yngre side. Det er meget positivt. Desværre har mange af klubbens rutinerede kræfter til gengæld ikke deltaget i år. Måske vi her lider lidt under at mange bor længere væk, og har lang transporttid, som for nogle kan være udfordrende på en hverdagsaften.

Selve turneringen endte med at blive en lidt rodet affære.

• 22 stiller til start
  • Med optag undervejs, 24 deltagere i alt.
  • 18 gennemfører turneringen
  • Reelt har kun 11 spillet alle 11 partier!

Organisatorisk har turneringen været en formsag. Ro og orden hele vejen igennem, og der har været udvist stort initiativ og ansvar for at få afviklede udsatte partier.

Og nu til resultaterne. 4 præmiegrupper, vi starter nedefra.

Gruppe 4: Nicky Terp med 5 point.
Gruppe 3: Leif Rosenbæk fra Køge skakklub med 5,5 point
Gruppe 2: Bo Munksgaard med 6,5 point

Ungdomsmester (og nr. 2 i Gruppe 3): Lena Daibess med 5,5 point.

Tilfældet ville at Lena og Sebastian mødtes i sidste runde i et direkte opgør om ungdomsmesterskabet. Her trak Lena det længste strå.

Gruppe 1 og KLUBMESTER 2024: MORTEN MADSEN med 9 point

Se turnering her: https://turnering.skak.dk/TournamentActive/Details?tourId=28240

Ref. Erik O. Hansen

Dette indlæg blev udgivet i Præstø Åben EMT. Bogmærk permalinket.