Remis?

Hvid i trækket, er den remis?

Dette indlæg blev udgivet i Opgaver. Bogmærk permalinket.

8 Responses to Remis?

1. Uffe skriver:

Tak for de mange fine kommentarer 🙂

2. Finn A skriver:

Jeg tror Bjarne har ret. Hold løberen på a5-e1 diagonal og hold den hvide konge væk.
    Hvis først hvids konge kommer til bønderne kan han ikke jages ud af hjørnet. Hvis de hvide bønder var længere fremme var det vel ligemeget om kongen kom frem til bønderne. Så kunne han jages væk igen med træktvang.

3. Formanden skriver:

La5 vinder desværre ser det ud til. Hvid konge kommer i træktvang…

4. Uffe skriver:

Eller måske a7-g1 diagonalen til løberen. Tror ikke kongen når sine bønner.

5. Uffe skriver:

En stilling som kunne være opstået i mit parti i vores sidste match imod Svendborg. Jeg fik umiddelbart efter matchen at vide fra klogere (højere ratede) skakspillere fra både Svendborg og Præstø at denne stilling er remis, men er den det?

6. Formanden skriver:

Umiddelbart vil jeg mene hvid kan holde remis. Måske noget med at spille h-bonden frem så den sorte bonde veksles fra en g-bonde til en h-bonde. Så har løberen lige pludselig den forkerte farve. Men kongen skal nok med først og vinde et tempo med Kb3, så kongen når over til sine bønder.