Lidt mere om søndagskampen

020314

Jeg er som hvid i trækket. Jeg har et godt greb om begivenhederne. Men hvordan skal jeg fortsætte. Jeg havde flere tanker her. Skal jeg spille a3, a4, f4 eller måske c5… Jeg har muligheder for triks som f.eks. Se5 der truer tårnet, hvis han ikke passer på. Set i bakspejlet er a3 nok det bedste. Det holder min lille fordel, og giver mig tid til at forbedre min stilling gradvist, mens sort ikke har meget plads at bevæge sig på. Jeg vælger c5? Det taber bare en bonde. Find selv sorts plan! Heldigvis vinder holdet flot med 6-2. Personligt har mit år ikke været ret godt. Startede dog sæsonen fint med at vinde simultanen mod klubben. Derefter er det bare ikke lykkedes for mig, bortset fra nogle få monenter i ny og næ. Status er 1½ af 6 i holdturneringen og 5½ af 9 i klubturneringen. Det er under 50%.

Dette indlæg blev udgivet i Holdturneringen, Ikke kategoriseret. Bogmærk permalinket.

2 Responses to Lidt mere om søndagskampen

1. Formanden skriver:

Jep, jeg så det desværre for sent. Men pussigt at stå så aktivt, og lige pludselig er det hele vendt 180 grader. Det var hvid der havde truslerne med et under dækket tårn på d7, og med Sf8 er det hvid der har et under dækket tårn på d2.

2. Bjarne skriver:

Sf8 giver en ekstra dækning på tårnet og så vinder sort vel enten b4 eller g3?