Alle 4 deltagere i DM for ungdom mødte op til 2. runde af EMT

victor-ungdomsdm-u16-kopiJuniorspillerne i Præstø skakklub er mere end almindeligt seje. Victor Koch-Müller, Oscar Koch-Müller, Villiam Vestergaard og Johannes Frank Jensen havde deltaget i DM for ungdom og derfor spillet skak mere eller mindre uafbrudt fra fredag aften til søndag aften; men det skulle ikke få dem til at melde afbud til 2. runde i klubturneringen, som blev spillet mandag aften. De havde oven i købet stadig kræfter til at yde en flot indsats. I den hjemlige turnering måtte kun Victor Kock-Müller som nyslået danmarksmester i aldersgruppen U16 se sig slået i kamp mod de voksne spillere. Overmagten på 5. bræt var på mere en 300 ratingpoint, og det var trods alt for stor en mundfuld. Oscar og Villiam tog ½ point hver; men mest bemærkelsesværdigt må være, at Johannes Frank Jensen nappede et helt point i partiet mod Brandur Ellingsgaard.

Dette indlæg blev udgivet i Præstø Åben EMT. Bogmærk permalinket.