Workshop onsdag 28/5

Vi havde igen workshop sidste onsdag i måneden. Ialt 11 deltog i træningen.

Først viste jeg, hvorledes jeg arbejder med mit åbnings repertoire. Hvorfor jeg har valgt forskellige åbninger, og hvorledes jeg arbejder med dem. Hvilke hjælpemidler og metoder jeg benytter. Bagefter gennemgik Bjarne forskellige internet sider og programmer som kan hjælpe os med vores skak. Alle fik lektie for, hvor man skal notere ned hvilke træk/åbninger man vil spille mod de vigtigste åbninger/modsvar.
Vi skal fremover arbejde videre med dette, da målet er at få lavet et godt åbnings repertoire, som der kan arbejdes videre med og udvikles.
Aftenerne bliver også krydret med lidt hjernegymnastik af forskellig art. Håber at se mange flere i fremtiden. Workshoppen er for alle mellem 10 og 100 år, der gerne vil gøre lidt mere ved deres skak. Bjarne og jeg vil hjælpe med ide’er, teknikker, materiale og alt mellem himmel og jord 🙂 Hvis nogle af klubbens stærkeste medlemmer også har lyst til at give en hånd med, er de også velkommen til det 🙂

Dette indlæg blev udgivet i Træning. Bogmærk permalinket.