Talentlejr med sol og sommer

Præstø Skaklub har stort fokus på at udvikle og give vækstbetingelser for unge skaktalenter. Derfor er det en stor glæde at få besøg af unge talenter fra hele landet. Klubbens formand Morten F. Jensen, klubbens afgåede formand Erik Hansen og klubbens faste underviser gennem flere år Bjarne Pedersen udgjorde da også velkomstkomiteen ved modtagelsen af 20 deltagere, 3 trænere og en mindre forældregruppe, der er behjælpelige med forplejning og på anden vis bakker op om de unge skakspillere.

Efter aftensmaden var der lidt tid til fri leg inden start på den alvorligere del af festen.

web-2016 (7)web-2016 (5)web-2016 (8)

Lørdag morgen benyttede Dansk Skak Unions formand Poul Jacobsen lejligheden til at hente inspiration til arbejdet for skakspillets fremtid i Danmark. Landstræner Lars Schandorff holdt et spændende foredrag, som de unge talenter benyttede sig af opfordringen til at give interessante indspark til undervejs. Eftermiddagens holdkamp på 20 brætter mellem talentholdet og et lokalt hold fra Præstø og opland var også imødeset med stor spænding. Billedet er taget ca. midtvejs i kampen, hvor enkelte partier allerede var afgjort.

IMG_3990web2-2016 (1)web2-2016 (2)

Dette indlæg blev udgivet i Ungdom. Bogmærk permalinket.

2 Responses to Talentlejr med sol og sommer

1. Lis K. Dam skriver:

Dejligt at opleve de unge menneskers passion for skakspillet. Hvis og når der bliver talentlejr igen i Præstø, må vi hjælpe hinanden med at få fortalt vidt og bredt om, hvad de fraværende gik glip af. Om det rent praktiske kunne jeg evt. foreslå hjælpernes opgaver delt op i lidt mindre bidder, alternativt at der udbydes jobs som hjælpere for hjælperne. Men hvad mener I – altså de ret få hjælpere – der til gengæld hver især ydede en stor indsats!!

2. Morten M skriver: