Kæmpe sejr ude til Præstø 1 over Læseforeningen 2 på 1-7

2. kamp i 2. division bød på udekampen mod Læseforeningen 2, der hører hjemme i Odense. En lang køretur. Den ene bil – den med holdlederen – ankom i god tid, den anden nåede lige frem til starttidspunktet. Og så gik vi i gang!

Læseforeningen 2 viste sig fra deres gæstfrie side 🙂

Inden kampen talte vi om en sejr på 6-2 ville være godkendt, men det ville afhænge meget af holdet, som vi skulle møde. Det tyder på, at Læseforeningen 2 meget sjældent vil kunne stille op i deres favoritopstilling, så dagens kamp gav os netop en forventet på 2-6.

2.45. 1-0 til os. Bjarke viste storspillet frem og gav modstanderen samme behandling, som Morten J. fik i klubturneringen forleden. Dog lykkedes det denne gang modstanderen at få rokeret langt, men kunne måske have stillet sig lidt bedre, for efter kun 21 træk var det tid til at opgive. Flot Bjarke.  1-0!

3.00 Hanus stod fint gennem hele partiet og fik takket være nogle farlige løberdiagonaler snuppet en officer. Lidt komplicering fra modstanderen fik ikke Hanus til at ryste på hænderne, men fandt de rigtige træk og kørte pointet sikkert i hus. 2-0!!

3.15 Uffe vinder. Her havde vi lidt heldet med os. Uffe havde fået en bonde, men tårndublering på 7. række – fandt ikke ud af, om det faktisk blev spillet, eller det kunne have været spillet, kunne måske have ændret resultatet. Men en føring på 3-0!!!

3.35 Erik vinder i fin stilling med de hvide brikker. Får spillet springer til f5 og den anden springer til h4 og dronningen står på f3, så en springerskak på h6 afgør vel nærmest partiet der. Der vindes en bonde og der er fortsat stort angreb på sorts konge. Køres sikkert hjem. 4-0!!!!

3.36 Torben vinder stort set i samme øjeblik, hvor modstander giver op et tårn og springer ned. Efter et stille og lige spil, satser modstander på kongeangreb “all in”. Angrebet afvises på fineste vis. 5-0!!!!!

3.54 Morten J vinder. Det lignede også et lige spil, men pludselig får Morten gjort plads til sin springer, der truer 2 tårne. Kvalitet vindes. Og i efterfølgende løbertræk vindes en kvalitet mere!! Det er vist ikke set før. Mortens 2 tårne mod 2 løbere køres sikkert hjem. På et tidspunkt gives der en kvalitet tilbage, og så er det bare en vunden stilling.   6-0!!!!!!

4.10 Finn ta’r sig god tid. Har først snuppet en bonde og så en mere, og så afvikling til et slutspil, hvor Finns springer er meget bedre end modstanders løber, der får rigeligt med at dække sine egne bønder og undgå at Finns g-bonde går fremad. En umulig opgave at forhindre. 7-0!!!!!!!

5.22 Tilbage sidder Madsen med en håbløs stilling. Kom bagud med en kvalitet og blev langsomt spillet ned. Madsen kæmpede dog forbilledligt og blev ved med at kæmpe, men til sidst var det slut. 7-1 til os

Dejligt med en storsejr, og vi ligger nu midt i rækken efter at have mødt rækkens stærkeste hold og rækkens formentlig svageste hold. Vi ligger p.t. som vi skal, men skal de næste kampe præstere bedre, end vi gjorde første gang, vi forsøgte os i 2. division. Det skal blive spændende.

Og vi nåede godt hjem og turen over broen gik godt, trods kraftig storm.

Det var så en skak dag, der strakte sig fra kl. 9.30 til kl. 19.30 og lidt længere, når man hedder Finn 🙂

/ holdleder

Dette indlæg blev udgivet i Holdturneringen. Bogmærk permalinket.

1 Response to Kæmpe sejr ude til Præstø 1 over Læseforeningen 2 på 1-7

1. Morten M skriver:

Selvom jeg desværre tabte – tror jeg det er første holdkamp for Præstø der ikke var nogen remis i dag ( så noget er der sket med hold !! )