Odensemesterskabet 2018

For 2. år i træk drog Bjarke og mig selv til Odense i weekenden før efterårsferien for at spille Odensemesterskabet. For 3 år siden var vi en mindre delegation som
deltog fra klubben, og det kunne da være sjovt hvis det kunne ske igen, måske allerede til næste år ?!
Det er nemlig en rigtig fin turnering med gode ordnede forhold, meget velorganiseret, rare mennesker som står bag og glimrende kantineforhold. Da jeg tog afsted fredag havde jeg det lidt anstrengt med det fortrinlige sensommervejr, hvor det virkede lidt “forkert” at skulle sidde og spille skak indendøre. Men når man møder på spillestedet og træder ind i spillesalen så tænder der alligevel noget, og motivationen melder sig. Vi boede på Hotel Cabinn som den arrangerende skakklub FREM har en rabataftale med hvis man deltager i turneringen. Den ligger 20 minutters gang fra spillestedet, hvor man går igennem centrum, så således fik man alligevel lidt glæde af det gode vejr, og den første aften kunne vi sidde udenfor og spise.

Bjarke spillede i “Mester 4” og havde vist en turnering lidt under niveau, med 4 remiser og et nederlag i sidste runde. Det var ærgerligt, for jeg er sikker på Bjarke kan lave flere point i gruppe af den styrke (Rating 1900-1950).
Bjarke mistede dog kun beskedne 9 ratingpoint, og er nu på 1891. Bjarke kommer tilbage, måske allerede i weekendturneringen i K41 ugen efter.

Mit eget spil og resultater var jeg noget spændt på, det er jo efter en sæson som ikke har været imponerende.
Jeg håbede jeg kunne finde rytmen igen. Jeg spillede 2 grupper under Bjarke i basis 2.
Jeg vinder første parti uden at spille prangende, men synes jeg kunne fornemme nogle gode takter.
Jeg ender dog også ud med 4 point af 5 uden at tabe. Så det var en meget positiv og rar oplevelse.
Jeg vinder en del rating og er over 1900 igen.

Mads Hansen bliver Odensemester med 3 point. Han vinder på korrektion da
de er 3 på 3 point. Alle med 1 sejr og 4 remiser! Der var rigtige mange
hurtige remiser i de 2 øverste IM-grupper.

Aftenerne blev naturligvis brugt på at spise lidt god mad og nyde lidt fadøl og cocktails, der er mange fristelser på vejen tilbage til hotellet.

Arrangørerne forventer at turneringen kommer til at ligge på samme tidspunkt næste år, altså weekenden før efterårsferien, så hermed endnu en opfordring til at holde lidt øje med den.

Erik

Dette indlæg blev udgivet i EMT. Bogmærk permalinket.