Simultan – Klubmesteren mod 15 klubkammerater

Hanus Brekka

2016-simultan-Justin-William-

Justin Jensen og William Vestergaard

Præstø Åben EMT er samtidig den turnering, hvor bedst placerede medlem af Præstø Skakklub erobrer klubmesterskabet. I 2016 blev titlen for 2. år i træk vundet af Hanus Brekka, som dermed igen måtte stille op til en simultankamp mod alle de klubkammerater, som havde mod og lyst til at udfordre årets klubmester.

Ikke mindre end 15 af klubbens medlemmer mødte op, heraf 4 tidligere klubmestre. Udfordrerne fik hver tildelt 60 minutters betænkningstid, mens Hanus fik 105 minutter i alt. Det vil sige, at han i udgangspunktet skulle foretage mere end 8 træk inden for den samme tid, som modstanderne havde til at overveje blot et enkelt træk. Alligevel vandt klubmesteren den traditionsrige dyst med 8½ point, mens udfordrerne måtte nøjes med 6½ point. Det er i øvrigt værd at bemærke, at den unge juniorspiller Justin Jensen i simultanen kæmpede sig til en flot remis mod klubmesteren.

Dette indlæg blev udgivet i Klubliv. Bogmærk permalinket.